Srpski proizvodi idu u svet

Bez autora
Apr 26 2013

Danas je u Uniji poslodavaca Srbije održan sastanak 50 domaćih proizvodnih kompanija i asocijacija koje okupljaju proizvođače u cilju formiranje liste kvalitetnih srpskih proizvoda namenjenih izvozu i kreiranja lanca VSP prodavnica u razvijenim zemljama širom sveta u kojima bi se prodavala roba iz Srbije.Srpska privreda nekada je imala velike izvozne kompanije poput Genexa, Inexa, Jugoexporta i brojnih drugih i to je omogućavalo veći izvoz domaćih proizvda u svet...

Srpski proizvodi idu u svetDanas je u Uniji poslodavaca Srbije održan sastanak 50 domaćih proizvodnih kompanija i asocijacija koje okupljaju proizvođače u cilju formiranje liste kvalitetnih srpskih proizvoda namenjenih izvozu i kreiranja lanca VSP prodavnica u razvijenim zemljama širom sveta u kojima bi se prodavala roba iz Srbije.

Sastanak je otvorio direktor Unije poslodavaca Srbije Dragoljub Rajić koji je ukratko rekao da je srpska privreda nekada imala velike izvozne kompanije poput Genexa, Inexa, Jugoexporta i brojnih drugih i da je to omogućavalo veći izvoz domaćih proizvda u svet.

Posle dvadeset godina izolacije i teškoća u privredi nužno je da se sami domaći proizvođači i trgovci organizuju i zajedno pokrenu program koji bi omogućio izvoz i prodaju autentične i kvalitetne robe proizvedene na srpskom tlu. Unija poslodavaca će u realizaciji imati ulogu da poveže proizvođače među sobom, a zatim i sa trgovinskim kompanijama koje posluju u Srbiji, jer je procena da će ovaj posao biti uspešan ako svako najbolje odradi svoje deo posla – proizvođači standardizuju, proizvedu i plasiraju proizvode, a trgovci upravljaju trgovinskim VSP lancem.

Zoran Ilić, predsednik udruženja “Vrhunski srpski proizvod” i suvlasnik kompanije “Biomelem” predstavio je prisutnim proizvođačima čitav projekat, opisao kako je ova ideja potekla od srpskih proizvođača koji imaju bogato iskustvo u plasmanu autentične srpske robe na inostrana tržišta i naglasio da je problem plasmana i neposredne prodaje domaće robe u drugim zemljama veoma prisutan, jer veliki broj domaćih proizvođača nema neophodna sredstva da samostalno nastupi na tim tržištima.

Upravo je VSP projekat rešenje koje treba da omogući okupljanje domaćih proizvođača i izvoz njihovih kvalitetnih proizvoda u svet kroz sopstveni maloprodajni lanac sa prepoznatljivim vizuelnim obeležjima.

Državni sekretar za trgovinu dr Dragovan Milićević je obećao da će se resorno Ministarstvo trgovine i telekomunikacija truditi da učesnicima VSP projekta pomogne u njegovoj relaizaciji, jer je povećanje izvoza strateški prioritet Vlade RS.

Do sada matica nije iskoristila profesionalno iskustvo i poslovne kontakte ljudi iz srpskog rasejanja, a upravo ovo je potencijal na koji će se osloniti VSP projekat u realizaciji. U velikim svetskim metropolama u Evropi, Severnoj Americi, Australiji i šire postoje pojedinci iz poslovnog sveta koji će učestvovati u ovom projektu koji za njih može takođe da bude veoma unosan, a mnogo će pomoći da se u Srbiji sliju preko potrebni prihodi od plasmana domaćih proizvoda.

Čitav projekat trebao bi da se odvija u pet faza i poziv da u njemu učestvuju dobiće svi srpski proizvođači robe koja se može plasirati kroz markete i prodavnice za robu široke potrošnje.

Faze projekta su:
- Okupljanje proizvođača i kreiranje liste proizvoda namenjih izvozu i prodaji kroz lanac VSP;
- Standardizacija i utvrđivanje kvaliteta proizvoda sa liste VSP u cilju dobijanja oznake VSP;
- Zajednički dogovor i nastup domaćih proizvođača i trgovinskih kompanija u kreiranju lanca VSP u razvijenim zemljama;
- Osnivanje lanca VSP u saradnji sa poslovnim ljudima iz Dijaspore u gradovima sa najviše iseljenika sa prostora bivše Jugoslavije u svetu;
- Osnivanje zajedničkog fonda proizvođača i trgovaca koji će učestvovati u projektu sa namerom da se iz njega finansiraju reklamne kampanje lanca VSP i proizvoda iz njega u onim zemljama gde budu otvoreni VSP marketi, s dugoročnim ciljem da se i matično stanovništvo tih zemalja uputi da kupuje proizvode sa oznakom VSP, čime bi se istovremeno postepeno menjao i imidž Srbije u svetu. U ovoj fazi kampanju će podržati i najčuveniji srpski sportisti prepoznatljivi u celom svetu i druge javne ličnosti.

Unija poslodavaca Srbije će i dalje redovno obaveštavati proizvođače u Srbiji o daljim aktivnostima na sprovođenju VSP projekta. Za početak biće upućen poziv da svi proizvođači do određenog datuma tokom jeseni 2013. godine kandiduju svoje proizvode za VSP listu proizvoda. Proveru kvaliteta proizvoda vršiće Katedra za kvalitet Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu u saradnji sa eminentnim stručnjacima za kontrolu kvaliteta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik